Blog | MKB Held neemt ICT-zorgen MKB'ers uit handen
04-04-2016
De Amstelveense start-up MKB Held wil ICT weer laten werken voor het MKB. Vanaf vandaag biedt het bedrijf verschillende ICT-diensten voor MKB-bedrijven, waardoor zij zich geen zorgen meer hoeven te maken over trage pc’s, datalekken, malware, virussen en andere ICT-zorgen. MKB Held begint met het bieden van een speciaal werkplekpakket. Voor slechts EUR 25,- per pc of laptop per maand zorgt MKB Held ervoor dat de pc of laptop beveiligd is (en blijft), altijd van up-to-date software gebruikmaakt en meerdere malen per week helemaal wordt opgeschoond. Bovendien monitort MKB Held de prestaties van elke aangesloten pc of laptop, zodat problemen actief bestreden worden voordat zij de kop op steken.
“ICT is zo belangrijk voor het MKB”, zegt Siebe Reints, directeur en oprichter van MKB Held. “Maar toch zie je dat er vaak pas aandacht aan wordt besteedt als het een keer mis is gegaan. Dat is zonde en levert bovendien veel frustraties op binnen het bedrijf. Je wilt als ondernemer niet een dag zonder e-mail zitten, of dat een medewerker een uur lang niet productief kan zijn omdat zijn pc het niet doet. Dan heb ik het nog niet eens over de grote gevaren van een malwarebesmetting zonder dat de medewerker het doorheeft. Dit kan ervoor zorgen dat alle bedrijfsinformatie op straat komt te liggen. Ik zie wekelijks dit soort besmettingen zonder dat de gebruiker er vanaf wist. Daarom zijn we MKB Held gestart: laat ons maar zorgen maken om de ICT. Zodat het MKB veilig, vertrouwd en zorgeloos door kan werken.”
Bel een Held
MKB Held werkt met top-ICT’ers, allen met ervaring bij grote en kleinere bedrijven en met verschillende ICT-omgevingen. Een belangrijk onderdeel van de dienstverlening is ‘Bel een Held’. Als er problemen zijn, kunnen klanten altijd om hulp vragen. Vaak zijn de problemen al van een afstand opgelost voordat de klant het door heeft. Maar soms is het ook prettig om iemand te kunnen bellen. Een echte Held. Die vervolgens snel zorgt dat de ICT-problemen worden opgelost. Lukt dat niet telefonisch? Dan komt een Held van MKB Held naar de klant toe om ter plaatse de ICT-problemen op te lossen. Altijd met hetzelfde doel: MKB Held zorgt ervoor dat het MKB weer kan werken.
Reints: “Wij noemen het bedrijf niet voor niets MKB Held. Hoe vaak hebben wij - en andere IT’ers met ons - wel niet de uitspraak gehoord “Je bent een held”, als we ervoor zorgden dat de gebruiker weer gewoon aan het werk kon. Als we acute ICT-problemen snel wisten op te lossen. Vaak doen we dat werk overigens onzichtbaar, achter de schermen. Want dat is wat helden doen. Onzichtbaar, zorgen dat alles werkt en blijft werken. Maar als iemand ons oproept om langs te komen, staan we er natuurlijk ook meteen.”